Privacyverklaring

Wij willen u graag laten weten hoe wij omgaan met de persoonsgegevens die wij verwerken in het kader van onze werkzaamheden en onze dienstverlening.

Onze contactgegevens zijn:

Naam: Bustelberg Effectenkantoor B.V. (Bustelberg)

Adres: Ulvenhoutselaan 12A

Postcode en plaats: 4835 MC Breda

Telefoonnummer: +31 76 565 52 62

E-mailadres: info@bustelberg.nl

Contactpersoon: Marlies Thoden van Velzen – Zaaijer

Websites: http://www.bustelberg.nl & http://www.wereldtopselectie.nl

Van wie verwerken wij persoonsgegevens?

Als u onze website bezoekt, dan verwerken wij geen persoonsgegevens van u. Wij verwerken mogelijk wel gegevens van u als u gebruik maakt van onze diensten of als u uw persoonlijke gegevens via de website, e-mail, telefonisch of via een persoonlijk gesprek zelf aan ons verstrekt. Wij behandelen uw gegevens met de grootst mogelijke zorg en veiligheid.

Welke gegevens verwerken wij?

Wij verwerken – afhankelijk van de omstandigheden per geval – persoonlijke gegevens. Hierna volgt een overzicht van de persoonsgegevens die wij (mogelijk) verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Geboorteplaats en -datum
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer(s)
  • E-mailadres(sen)
  • IP-adres
  • Burgerservicenummer (BSN)
  • Kopie legitimatiebewijs
  • Bankrekeningnummer(s)
  • Financiële gegevens
  • Opleidingsgegevens
  • Kennis van vreemde talen
  • Kennis van, ervaring met en interesse in beleggen
  • Communicatiegegevens
  • Gegevens over afgenomen producten en diensten

Voor welke doeleinden gebruiken wij die gegevens?

Bustelberg verwerkt persoonsgegevens om verschillende redenen, bijvoorbeeld in het geval wij hiertoe wettelijk verplicht zijn. In dat geval betreft het gegevens die noodzakelijk zijn voor het openen van een beleggingsrekening bij een depotbank of het leveren van onze dienstverlening aan u. Voorts kan de wettelijke grondslag zijn gelegen in de Wet financieel toezicht (Wft) of de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

Persoonsgegevens kunnen ook worden verwerkt ter verbetering van onze dienstverlening, zonder dat daarvoor een wettelijke verplichting aan ten grondslag ligt.

Wet- en regelgeving kan ons ook ertoe verplichten gegevens over u aan een overheidsinstelling of aan een toezichthouder te verstrekken. Bijvoorbeeld aan de Autoriteit Financiële Markten of De Nederlandsche Bank. Omdat wij moeten voldoen aan wettelijke verplichtingen en verdragen, moeten wij soms gegevens van u verstrekken aan de Nederlandse of een buitenlandse belastingautoriteit. Op ons rust niet de verplichting u hiervan op de hoogte te stellen. In voorkomende gevallen kunnen wij zelfs gehouden zijn tot geheimhouding.

Voor het overige worden persoonsgegevens van cliënten en bezoekers van onze websites verwerkt ten behoeve van het verzenden van onze nieuwsbrief, om contact met u op te kunnen nemen over onze dienstverlening of voor andere marketingdoeleinden.

Bij al deze activiteiten nemen wij de privacyregels in acht die in lijn zijn met de vereisten van de AVGwetgeving, die op 25 mei 2018 is ingegaan.

Geautomatiseerde besluitvorming

Wij nemen geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Bedoeld worden besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Bustelberg ) tussen zit.

Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens?

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. De onderstaande bewaartermijnen worden slechts verlengd, als na het verstrijken van de genoemde bewaartermijn sprake is van een lopende klacht, procedure of onderzoek met betrekking tot de (voormalige) cliënt.

  • Persoonsgegevens cliënten: Tien jaar na beëindiging van de cliëntrelatie
  • Gegevens over transacties cliënten: Tien jaar na beëindiging van de cliëntrelatie
  • Opnamen van communicatiemiddelen: Tien jaar na beëindiging van de cliëntrelatie
  • Persoonsgegevens potentiële cliënten: Twee jaar na verzameling van de gegevens

Delen van persoonsgegevens met derden

Wij verkopen uw gegevens niet aan derden en verstrekken gegevens over u uitsluitend aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan wet- en regelgeving. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkingsovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid met betrekking tot uw gegevens. Wij blijven verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Wij gebruiken alleen technische en functionele cookies. Daarnaast maken wij gebruik van analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Uw rechten ten aanzien van door ons verwerkte persoonsgegevens

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons en heeft u het recht op overdraagbaarheid van gegevens. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u hebben verzameld in een computerbestand naar u of een andere door u genoemde organisatie te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, overdracht van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming tot, of een bezwaar in het kader van de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar administratie@bustelberg.nl.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens door ons

Wanneer u klachten heeft over de verwerking van persoonsgegevens door ons kantoor dan horen wij dit graag. Wij willen u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt daarvoor terecht op de website: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

Hoe beveiligen wij persoonsgegevens?

Wij nemen de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er zijn aanwijzingen van misbruik, neem dan contact op met onze privacy medewerker of via administratie@bustelberg.nl. Wij hebben de volgende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen:

  1. Een streng beveiligd en afgeschermd netwerk en infrastructuur.
  2. Verwerkingsovereenkomsten met toeleveranciers, personeel en derden die inzage krijgen in de persoonsgegevens.
  3. Wij versturen uw gegevens via een beveiligde internetverbinding genaamd TLS (voorheen SSL). Dit kunt u zien aan de adresbalk ‘https’ en het hangslotje in de adresbalk.
  4. Wij gebruiken drie internetstandaarden (DKIM, SPF en DMARC) om te voorkomen dat u uit onze naam e-mailberichten ontvangt die mogelijk virussen bevatten, spam zijn of bedoeld zijn om persoonlijke (inlog)gegevens te bemachtigen.
  5. Als een extra beveiliging (aanvullend op DNS) maken wij gebruik van DNSSEC voor het omzetten van de domeinnaam naar het hieraan gekoppelde IP-adres (servernaam). Het geheel wordt voorzien van een digitale handtekening. U kunt die handtekening automatisch laten controleren. Op die manier voorkomen wij dat u omgeleid wordt naar een vals IPadres.

Wijzigingen privacyverklaring

Wij behouden het recht voor de privacyverklaring te wijzigen. Elke verandering wordt op deze pagina gepubliceerd. Wij raden u aan om de privacyverklaring met regelmaat te lezen. Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 1 oktober 2022.